روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گزارشی از «ماتان تسوری»، روزنامه‌نگار اسرائیلی منتشر کرده است که در آن پیرامون موج بزرگی از خروج افراد دارای مشاغل مهم در «اسرائیل» مانند پزشکان، معلمان و فناوران، صحبت می‌کند.

«یدیعوت آحارونوت»: «اسرائیل» شاهد مهاجرت گسترده افراد دارای مشاغل مهم است

پروفسور اسرائیلی «آهارون چخانوور» در «کنفرانس ملی اورژانس» در کیبوتز «نیر عوز» هشدار داد که «پزشکان ارشد در حال ناپدیدشدن از بیمارستان‌ها هستند و دانشگاه‌ها برای جذب اعضای هیئت‌علمی در رشته‌های حیاتی دچار مشکل شده‌اند». او ادامه داد: «وقتی ۳۰ هزار نفر ازاین‌قبیل «اسرائیل» را ترک کنند، دیگر هیچ دولتی در اینجا وجود نخواهد داشت». او از سکوت «اسحاق هرتزوگ» - رئیس دولت - ناراحت شد و به او گفت: «برخیز و کاری انجام بده!».

به گفته «چخانوور»، «بازگرداندن اسرا، هدف نخست اسرائیل است و اگر این امر محقق نشود، قرارداد اساسی بین جامعه، دولت و ارتش شکسته خواهد شد، زیرا در این صورت هر مادر عبری می‌داند که زندگی فرزندانش را به رهبرانی سپرده است که آن‌ها را به سرنوشت خود واگذار کرده‌اند.» این استاد اسرائیلی معتقد است که «موج عظیم خروجی که اسرائیل شاهد آن است، دومین موضوع پس از موضوع اسرا است که باید در فهرست اولویت‌های دولت قرار گیرد».

او افزود: کسانی که کشور را ترک می‌کنند نباید «تفاله انسان» نامیده شوند، زیرا آنها می‌خواهند در یک کشور آزاد، لیبرال و دموکراتیک زندگی کنند و نه در کشوری که حکومت به زور قدرت را در دست بگیرد.

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.